17 Ιουν 2016

Συνέντευξη με την συγγραφέα Ειρήνη Καλπάκα πηγη:http://www.independent.gr/


Από πού μπορεί να αντλήσει έμπνευση ένας συγγραφέας παιδικών έργων, όταν σχεδόν τα πάντα γύρω μας εκπέμπουν απαισιοδοξία;
Η έμπνευση για το πρώτο μου βιβλίο γεννήθηκε από την ίδια την απαισιοδοξία, από το αδιέξοδο. Ήταν έντονη η εσωτερική ανάγκη μου να πολυχρωματίσω το μαύρο, να μην παραδοθώ στη σημερινή πραγματικότητα που αλλοτροιώνει. Η «Κόκκινη κλωστή ονειρεμένη», δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας μίτος από λέξεις που οδηγεί από το σκοτάδι στο φως.
KOKKINH KLWSTH EXO-900 Ουσιαστικά, το βιβλίο σας «Κόκκινη κλωστή ονειρεμένη», αποτελεί συλλογή παραμυθιών. Είναι αυτόνομα παραμύθια ή συνδέονται μεταξύ τους;
Καθένα από τα τέσσερα παραμύθια είναι κι ένας διαφορετικός πλανήτης που όμως ανήκει στο ίδιο σύμπαν και μάλιστα στο ίδιο ηλιακό σύστημα. Ο ήλιος γύρω από τον οποίο περιστρέφονται οι ήρωές μου είναι το όνειρο, δηλαδή η έντονη επιθυμία της καρδιάς τους.
 Τα παραμύθια σας βρίθουν νοημάτων και συμβολισμών. Πιστεύετε ότι τα παιδιά μπορούν να λάβουν τα μηνύματά τους;
Εύχομαι τα παιδιά να μεγαλώνουν έχοντας συντροφιά τους ήρωές μου. Και κάθε φορά που θα διαβάζουν για τις ζωές τους, να ανακαλύπτουν όλο και περισσότερα από αυτά που έκρυψα στις λέξεις. Η κλωστούλα ονειρεύεται να γίνει ο μίτος καρδιάς που τα παιδιά ακολουθούν, στην πορεία προς τα όνειρά τους να μη χαθούν.
 Τι θα λέγατε σε μία μαμά ή έναν μπαμπά, για να τους κινήσετε το ενδιαφέρον, ώστε να αγοράσουν το βιβλίο σας;
Πως μπορούν τα βράδια να ψιθυρίζουν το περιεχόμενό του στα παιδιά, ως ένα νανούρισμα φωτός, που τα όνειρά τους τα πραγματικά αντί να τα κοιμήσει, στην καρδιά θα τα αφυπνίσει. Με άλλα λόγια, το βιβλίο μου είναι μια καλή αφορμή να μιλήσουν για τις αξίες της ζωής και τα όνειρα καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο αυτά πραγματοποιούνται. Οι ήρωές μου δεν συναντούν νεράιδες με μαγικό ραβδί. Αντίθετα, καταβάλλουν προσωπικό κόπο και συμμαχούν με τον εαυτό τους και τους γύρω τους.
 Το βιβλίο «κλείνει» με μία θεατρική διασκευή ενός παραμυθιού σας. Μπορεί το θεατρικό αυτό να αποτελέσει αντικείμενο ψυχαγωγίας σε μία σχολική αίθουσα ή σε ένα παιδικό δωμάτιο;
Το παραμύθι που επέλεξα να διασκευάσω αφορά στη σχέση του ήρωα με τον ίδιο του τον εαυτό, σχέση η οποία είναι καθοριστική για την πορεία του στη ζωή. Μέσα από το παιχνίδι ρόλων, λοιπόν, τα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν το ταξίδι αναζήτησης του εαυτού τους. Η σχολική αίθουσα ή το παιδικό δωμάτιο είναι μία εξαιρετική αφετηρία.
 Αυτή την περίοδο γράφετε κάποιο νέο έργο;
Με την «Κόκκινη κλωστή ονειρεμένη» οι ήρωές μου άρθρωσαν τις πρώτες τους λέξεις στη γλώσσα της καρδιάς. Οι επόμενοι εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό της, και οι μεθεπόμενοι μιλούν τη γλώσσα ακόμη καλύτερα. Όσο για τους ήρωές μου που περιμένουν να γεννηθούν, εμφανίζονται τη στιγμή που είμαι έτοιμη να τους δώσω από το αίμα της καρδιάς μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου